O2 FL 1.4 tsi - terkotanie dochodzące z tylnej części auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radik79
    Ambiente
    • 2008
    • 222
    • Octavia III (5E3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    No to po wymianie filtra
    ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

    Komentarz

    • radekb31
      Classic
      • 2010
      • 30

      Witam,

      Zgodnie z obietnicą przesyłam Wam update odnośnie mojej korespondencji ze Skoda Czechy. Pytałem Czechów, dostałem odpowiedź z Polski, oto treść:

      "Szanowny Panie,

      W nawiązaniu do korespondencji, którą prowadzi Pan z marką ©koda, pragniemy poinformować, że zgłoszony przez Pana problem związany z odgłosami „turkotania” z okolic pompy paliwa jest szczegółowo monitorowany i analizowany na poziomie producenta oraz importerów. Skutkiem tego Pański serwis dostał informację o sposobie usunięcia zgłoszonej usterki, który to sposób został wypracowany na podstawie informacji przekazywanych do producenta. Należy przy tym zauważyć, że zgłaszana przez Pana niedogodność nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo osób podróżujących samochodem. Niemniej jednak, przepraszamy Pana za powstałe niedogodności w imieniu własnym, jak również Producenta.

      Z wyrazami szacunku,"

      Pzdr.
      Radek

      Komentarz

      • loyd
        RS
        • 2010
        • 2342

        U mnie dzisiaj rano "zaterkotało" - przy uruchomieniu samochodu pojawił się wyraźny odgłos (powiem szczerze, że dość głośny) dochodzący z tylnej cześci auta i był to wyraźny dziwięk "startującego silniczka" wraz z terkotaniem. Zaraz potem to ucichło i się więcej nie pojawiło.

        No szczerze mówiac jakby to miało być takie głośne to zaczynam rozumieć ludzi walczących z tym problemem. :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • martinex
          Drive
          • 2009
          • 87

          Po cierpliwej lekturze a także wcześniejszym "podbijaniu" tego wątku - i po jednej nieudanej wizycie w ASO, dziś pojechałem ponownie.

          Efekt - szybka diagnoza "terkotania" i kwalifikacja do wymiany filtru paliwa.

          Ze względu na brak części na stanie - sama wymiana w piątek lub na początku przyszłego tygodnia.

          Oby nastała cisza

          Komentarz

          • bronio
            Classic
            • 2010
            • 4

            na wolnych obrotach zwieksza sie cisnienie w przewodach paliwowych i one wpadaja w wibracje slychac to z tylu i niekiedy z przodu jak by za schowkiem

            Komentarz

            • dasiek
              Classic
              • 2010
              • 10

              lend, lend,
              Zamieszczone przez lend
              raz jeden jedyny?? Ja tak mam cały czas.Nie raz incydentalnie ,tylko 2,3,5 razy dziennie, różnie. Musze doczytać w instrukcji.
              lend

              masz dalej taki problem? w moim aucie czasem taki stan 1300 obr/min , duże spalanie chwilowe 5L/h, głośna/nienaturalna praca silnika, świst/szum spod maski trwa około 1 minuty, najgorsze że to nie jest powtarzalne i komp nic nie rejestruje. Jak dla mnie to nie jest prawidłowe zachowanie. Owszem w instrukcji (strona 126) jest o głośniejszej pracy po odpaleniu zimnego silnika (przez chwilę!) i jest to związane z hydraulicznym kasowaniem luzu zawoworowego - to obserwuję każdego dnia - trwa raptem 3 sekundy.

              Forumowicze - zaobserwowaliście coś takiego w Waszych autach? ASO sugeruje, że "tak ma być", co do mnie w ogóle nie przemawia bo nie występowało na początku i brzmi oraz nie wygląda na zaprojektowaną funkcjonalność
              ...:::Adam:::...

              Komentarz

              • Piotr AMP
                Rider
                • 2009
                • 250

                Zamieszczone przez dasiek

                lend

                masz dalej taki problem? w moim aucie czasem taki stan 1300 obr/min , duże spalanie chwilowe 5L/h, głośna/nienaturalna praca silnika, świst/szum spod maski trwa około 1 minuty, najgorsze że to nie jest powtarzalne i komp nic nie rejestruje. Jak dla mnie to nie jest prawidłowe zachowanie. Owszem w instrukcji (strona 126) jest o głośniejszej pracy po odpaleniu zimnego silnika (przez chwilę!) i jest to związane z hydraulicznym kasowaniem luzu zawoworowego - to obserwuję każdego dnia - trwa raptem 3 sekundy.

                Forumowicze - zaobserwowaliście coś takiego w Waszych autach? ASO sugeruje, że "tak ma być", co do mnie w ogóle nie przemawia bo nie występowało na początku i brzmi oraz nie wygląda na zaprojektowaną funkcjonalność

                Też tak mam, nieregularnie, nieważne czy zima czy gorąc, nawet stwierdziłbym, że jak jest ciepło to częściej się zdarza, czasem jak popada, no poprostu różnie - staram się nie zwracać na to uwagi ale jak dla mnie, to dzieje się to nie wiadomo po co w danym czasie i temperaturze.
                Pozdrawiam
                Piotr

                Komentarz

                • rlapinski
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 138

                  Zamieszczone przez Piotr AMP
                  Zamieszczone przez dasiek

                  lend

                  masz dalej taki problem? w moim aucie czasem taki stan 1300 obr/min , duże spalanie chwilowe 5L/h, głośna/nienaturalna praca silnika, świst/szum spod maski trwa około 1 minuty, najgorsze że to nie jest powtarzalne i komp nic nie rejestruje. Jak dla mnie to nie jest prawidłowe zachowanie. Owszem w instrukcji (strona 126) jest o głośniejszej pracy po odpaleniu zimnego silnika (przez chwilę!) i jest to związane z hydraulicznym kasowaniem luzu zawoworowego - to obserwuję każdego dnia - trwa raptem 3 sekundy.

                  Forumowicze - zaobserwowaliście coś takiego w Waszych autach? ASO sugeruje, że "tak ma być", co do mnie w ogóle nie przemawia bo nie występowało na początku i brzmi oraz nie wygląda na zaprojektowaną funkcjonalność

                  Też tak mam, nieregularnie, nieważne czy zima czy gorąc, nawet stwierdziłbym, że jak jest ciepło to częściej się zdarza, czasem jak popada, no poprostu różnie - staram się nie zwracać na to uwagi ale jak dla mnie, to dzieje się to nie wiadomo po co w danym czasie i temperaturze.
                  U mnie to występuje i zaobserwowałem nawet pewną prawidłowość.
                  Podwyższone obroty nie występują jeśli silnik jest zupełnie zimny (np. po całej nocy) w garażu. Jeśli natomiast rano przyjadę autem do pracy i po 8 godzinach stania pod chmurką uruchomię silnik, to słychać głośniejszą pracę i przez około minutę silnik chodzi na wyższych obrotach. Co ciekawe, w chłodne dni lub zimą, gdy silnik przez 8 godzin ostygnie całkowicie, podwyższone obroty nie występują.
                  Nie chcę tworzyć jakichś fałszywych teorii ale wydaje mi się, że ten silnik uruchamia się w tym trybie jeśli jego temperatura znajduje się w jakimś określonym przedziale pozwalającym na bezpieczne szybkie nagrzanie silnika do temperatury roboczej. Faktem jest, że po uruchomieniu w takim trybie temperatura 90 stopni pojawia się po przejechaniu około 2 km, gdzie normalnie pojawia dopiero po około 4 km.

                  Komentarz

                  • skaypik
                    Drive
                    • 2009
                    • 51

                    Zamieszczone przez rlapinski
                    Zamieszczone przez Piotr AMP
                    Zamieszczone przez dasiek

                    lend

                    masz dalej taki problem? w moim aucie czasem taki stan 1300 obr/min , duże spalanie chwilowe 5L/h, głośna/nienaturalna praca silnika, świst/szum spod maski trwa około 1 minuty, najgorsze że to nie jest powtarzalne i komp nic nie rejestruje. Jak dla mnie to nie jest prawidłowe zachowanie. Owszem w instrukcji (strona 126) jest o głośniejszej pracy po odpaleniu zimnego silnika (przez chwilę!) i jest to związane z hydraulicznym kasowaniem luzu zawoworowego - to obserwuję każdego dnia - trwa raptem 3 sekundy.

                    Forumowicze - zaobserwowaliście coś takiego w Waszych autach? ASO sugeruje, że "tak ma być", co do mnie w ogóle nie przemawia bo nie występowało na początku i brzmi oraz nie wygląda na zaprojektowaną funkcjonalność

                    Też tak mam, nieregularnie, nieważne czy zima czy gorąc, nawet stwierdziłbym, że jak jest ciepło to częściej się zdarza, czasem jak popada, no poprostu różnie - staram się nie zwracać na to uwagi ale jak dla mnie, to dzieje się to nie wiadomo po co w danym czasie i temperaturze.
                    U mnie to występuje i zaobserwowałem nawet pewną prawidłowość.
                    Podwyższone obroty nie występują jeśli silnik jest zupełnie zimny (np. po całej nocy) w garażu. Jeśli natomiast rano przyjadę autem do pracy i po 8 godzinach stania pod chmurką uruchomię silnik, to słychać głośniejszą pracę i przez około minutę silnik chodzi na wyższych obrotach. Co ciekawe, w chłodne dni lub zimą, gdy silnik przez 8 godzin ostygnie całkowicie, podwyższone obroty nie występują.
                    Nie chcę tworzyć jakichś fałszywych teorii ale wydaje mi się, że ten silnik uruchamia się w tym trybie jeśli jego temperatura znajduje się w jakimś określonym przedziale pozwalającym na bezpieczne szybkie nagrzanie silnika do temperatury roboczej. Faktem jest, że po uruchomieniu w takim trybie temperatura 90 stopni pojawia się po przejechaniu około 2 km, gdzie normalnie pojawia dopiero po około 4 km.


                    U mnie jest to samo tzn. po całej nocy obroty mam niskie ,natomiast wychodząć z pracy obroty mam 120-1300 ale mniej niż 1 min. ok.30 sek.(chyba) :!: nie mówię że zawsze.
                    Także wychodzi na to że ten typ tak ma :szeroki_usmiech

                    Komentarz

                    • RS
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 238

                      Panowie to nie ten temat . Wątek jest o terkotaniu !!!!!!

                      Komentarz

                      • lend
                        Rider
                        • 2007
                        • 463

                        RS ...ale był tez post o zwiększonych obrotach ja mam te wyższe obroty niezależnie czy auto stało minute,dwie czy 24h,jechało,toczyło się obojętnie raz zawyje a raz nie i nic złego sie nie dzieje.A do serwisu nie jadę z tym bo jak zaczną dłubać to dopiero popsują

                        P.S.
                        RS - byłeś z terkotaniem w serwisie?? W ogóle jest ktoś z Łodzi komu jeszcze terkocze ??
                        MÓJ SZKODNIK

                        Komentarz

                        • martinex
                          Drive
                          • 2009
                          • 87

                          Ok.

                          Panowie a zatem - sukces, zwycięstwo, hurra i takie tam.
                          Byłem wczoraj w ASO, zmieniono mi filtr paliwa. Cisza.



                          I.... albo mam złudzenia albo spadło spalanie - średnie o ok. 1l ale to muszę jeszcze zweryfikować na wiekszym przebiegu.

                          Komentarz

                          • rlapinski
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 138

                            Zamieszczone przez martinex
                            albo mam złudzenia albo spadło spalanie
                            Zdecydowanie to są złudzenia

                            Komentarz

                            • martinex
                              Drive
                              • 2009
                              • 87

                              Kłopot w tym, że cały czas jak patrzę na komputer, faktury, przebieg - to mam wrażenie, że mam złudzenia.

                              Albo e kupiłem inny model auta lub przypadkiem mam pod maską 1.8 TSI.
                              Wyjątkowo mnie wkurza spalanie powyżej 10l... ba w okolicach 11 jest w sumie.

                              Nie wiem jakim cudem ludziom 1.4 tsi pali 6-8 l....

                              Komentarz

                              • RS
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 238

                                Zamieszczone przez lend
                                RS ...ale był tez post o zwiększonych obrotach ja mam te wyższe obroty niezależnie czy auto stało minute,dwie czy 24h,jechało,toczyło się obojętnie raz zawyje a raz nie i nic złego sie nie dzieje.A do serwisu nie jadę z tym bo jak zaczną dłubać to dopiero popsują

                                P.S.
                                RS - byłeś z terkotaniem w serwisie?? W ogóle jest ktoś z Łodzi komu jeszcze terkocze ??

                                Chodzi mi o temat wątku , a nie o post - dlatego zaprotestowałem - nikt kto uzyje wyszukiwania nie dokopie się do tematu obrotów , tylko do terkotania- bo to jest własciwy temat wątku

                                W serwisie byłem - opisałem pare postów wczesniej

                                Komentarz

                                • Xysiu
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 105

                                  Zamieszczone przez martinex
                                  Kłopot w tym, że cały czas jak patrzę na komputer, faktury, przebieg - to mam wrażenie, że mam złudzenia.

                                  Albo e kupiłem inny model auta lub przypadkiem mam pod maską 1.8 TSI.
                                  Wyjątkowo mnie wkurza spalanie powyżej 10l... ba w okolicach 11 jest w sumie.

                                  Nie wiem jakim cudem ludziom 1.4 tsi pali 6-8 l....
                                  Hmm, no to rzeczywiscie jest cos nie tak chyba...
                                  W dlugi weekend zrobilismy z kolega troche wieksza trase - ok. 1500 KM po PL wlasnie zeby sprawdzic bardziej autko i miedzy innymi jego spalanie. Na pierwszym baku zrobilem 860 KM (w baku zostalo ok. 4 l paliwa), teraz koncze drugi bak i mam przejechane 810 KM. Predkosci w granicach 90-110, czasem pod 140 km/h. Srednia z trasy 5.8 l/100 km. Auto ma przejechane 5100 KM. Po miescie rzeczywiscie wychodzi czasem w okolice 10 l, szczegolnie w zimie (najmniej na baku zrobilem 540 KM co daje ok 9.8 l/100 km - 75-80% miasto w zimie i b. krotkie odcinki).

                                  Sorry za OT ale spalanie chyba rzeczywicie masz dosc spore.
                                  Pozdrawiam,

                                  Krzysiek

                                  ---

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27857

                                  Komentarz

                                  • Andys
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 762

                                    Zamieszczone przez martinex
                                    Albo e kupiłem inny model auta lub przypadkiem mam pod maską 1.8 TSI.
                                    Wyjątkowo mnie wkurza spalanie powyżej 10l... ba w okolicach 11 jest w sumie.

                                    Nie wiem jakim cudem ludziom 1.4 tsi pali 6-8 l....
                                    Nie sądzę, aby Cię to pocieszyło, ale w ruchu typowo miejskim, jazda na krótkich odcinkach 2-7km, teraz czasami z klimą, skutkuje u mnie takim samym zużyciem paliwa. Nie szaleję, nie jeżdżę też bardzo delikatnie.
                                    Pozdrawiam,
                                    Andys

                                    Komentarz

                                    • fan
                                      Elegance
                                      • 2009
                                      • 760

                                      Zamieszczone przez Andys
                                      Zamieszczone przez martinex
                                      Albo e kupiłem inny model auta lub przypadkiem mam pod maską 1.8 TSI.
                                      Wyjątkowo mnie wkurza spalanie powyżej 10l... ba w okolicach 11 jest w sumie.

                                      Nie wiem jakim cudem ludziom 1.4 tsi pali 6-8 l....
                                      Nie sądzę, aby Cię to pocieszyło, ale w ruchu typowo miejskim, jazda na krótkich odcinkach 2-7km, teraz czasami z klimą, skutkuje u mnie takim samym zużyciem paliwa. Nie szaleję, nie jeżdżę też bardzo delikatnie.
                                      Wczoraj na trasie 400km średnia prędkość z komputera 90km/h średnie spalanie 6,4 litra.w druga strone tez 400km ale z klima 6,7litra.Po miescie wychodzi 8-9 litra.Ostatniej zimy wychodzilo ponad 10litrow(auto bylo nowe).Znajomi tez maja 1.4tsi i spalanie maja podobne.p.s.tylko,ze Ja nie jezdze po Poznaniu czy po Warszawie,w korkach spalanie byloby wyzsze.
                                      Respect All,Fear No One!

                                      Komentarz

                                      • Andys
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 762

                                        Zamieszczone przez fan
                                        Wczoraj na trasie 400km średnia prędkość z komputera 90km/h średnie spalanie 6,4 litra.w druga strone tez 400km ale z klima 6,7litra.Po miescie wychodzi 8-9 litra.Ostatniej zimy wychodzilo ponad 10litrow(auto bylo nowe).Znajomi tez maja 1.4tsi i spalanie maja podobne.p.s.tylko,ze Ja nie jezdze po Poznaniu czy po Warszawie,w korkach spalanie byloby wyzsze.
                                        W trasie bez klimy potrafię zejść do 5.4l/100km, jadąc z prędkościami 90-120km/h.
                                        W mieście, jeżdżąc wcześnie rano na dystansie ponad 10km, spalanie wychodziło nawet 6,9l/100km. Niestety na co dzień jeżdżę głównie w godzinach szczytu i do tego na krótkich dystansach
                                        Pozdrawiam,
                                        Andys

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          idźcie sobie z tym spalaniem ok?
                                          robicie syf.
                                          temat "terkotania" uznajemy za wyczerpany?
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • misiek^wro
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8321

                                            Ten problem dotyczy tylko 1.4 TSI ?

                                            Czy byc moze to terkotanie u mnie to rowniez wina zakichanego filtra?
                                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                            Komentarz

                                            • winni77
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2183
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              misiek^wro, chyba nikt wcześniej nie zgłaszał problemów w wersjach innych niż 1.4 TSI.
                                              Mój "Batmobil"

                                              Komentarz

                                              • golibroda
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 530

                                                Jam tam jakoś tego terkotania nie słyszę, ale kierownik serwisu od Zimnego w Łodzi - słyszał. Bardziej przeszkadza mi nawiew klimy (wentylator). Jak wyłączę - błoga cisza.
                                                U mnie te podwyższone obroty przy zapalaniu też występują.

                                                Trzeba jechać na spot, niech posłuchają inni
                                                Pozdrawiam
                                                Piotr

                                                Komentarz

                                                • fan
                                                  Elegance
                                                  • 2009
                                                  • 760

                                                  U mnie tez czasami wystepuja "podwyzszone obroty",ostatnio nawet przy 30st na zewnatrz.Znam dwoch INNYCH posiadaczy OIIFL 1.4TSI i maja tak samo.Nie wiem czy tak powinno byc,czy nie.
                                                  Respect All,Fear No One!

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    e, no Panowie, podwyższone obroty po uruchomieniu to chyba jak najbardziej OK i dotyczą chyba każdego silnika.
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...